2011. augusztus 17., szerda

2009. 12. 29. Rétisasra várva

Karácsonyi ajándékként a két ünnep között eltölthettem egy napot a Sakertour egyik üveges lesében, melyből rétisast szerettem volna fotózni. Előző délután nagy lelkesen összepakoltam mindent amire szükségem lehet, ételt-italt, melegebb ruhát és persze a felszerelést. Este már Balmazújvárosban voltunk, majd másnap hajnalban terepjáróval vittek ki minket a helyszínre.
Bizakodásra adott okot, hogy nagyon szép, tiszta időre volt kilátás, viszont sajnos hó nem esett akkoriban, és elég hideg sem volt ahhoz, hogy a sasok beszálljanak. Így csak annyit lehetett látni, hogy a távolban repkednek fáról-fára, de eszük ágában sem volt közelebb jönni. Így hát boldogan beértem volna egy-két egerészölyvvel, de ők is csak alkonyatkor jelentek meg, alig 5-10 percig hagyták magukat fotózni minden akció nélkül, majd odébbálltak (pedig egész nap a közelben voltak). Napközben így egyedül a dolmányos varjak és egy szarka szórakoztatott jelenlétével, illetve hosszas körözés után leszállt egy sztyeppi sirály is. Épp jókor, még pont esett egy kis fény a fejére. Nem mondanám, hogy nagy volt a mozgás, és ugye a sas is elmaradt, de azért meghatározó élmény volt, hiszen először ültem üveges lesben. Na de majd legközelebb..











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése